Samsung is een onderzoek gestart naar problemen met het touchscreen van de Galaxy S9 en S9+. Sommige klanten melden dat hun beeldscherm op bepaalde plekken slecht of zelfs niet reageert op aanrakingen.

Onderzoek naar touchscreenproblemen

De Galaxy S9 en S9+ (Plus) liggen sinds kort in verschillende landen in de winkels, waaronder de Verenigde Staten en Nederland. In de VS zijn de afgelopen dagen berichten verschenen van Galaxy S9-eigenaren die klagen dat het beeldscherm van hun telefoon niet goed reageert. Een klein deel van de toestellen zou een scherm hebben dat aan de randen slecht tot niet reageert op aanrakingen, zogeheten dead spots. De Amerikaanse techwebsite Engadget heeft van Samsung een reactie ontvangen waarin het bedrijf stelt zich bewust te zijn van het probleem. gedupeerden kunnen contact opnemen met Samsung en er wordt uitgezocht wat het mankement veroorzaakt. Vermoedelijk gaat het om een hardwarefout, al heeft Samsung dat nog niet bevestigd.

Nog geen Nederlandse meldingen

De klachten over een slecht reagerend S9-beeldscherm lijken voornamelijk uit de Verenigde Staten te komen. In Nederland zijn voor zover wij zien online nog geen klachten gemeld. Mogelijk komen die nog, of speelt het probleem niet bij de versie die in Nederland wordt verkocht. Het belangrijkste verschil tussen de S9 die hier in de winkels ligt en de Amerikaanse versie, is de processor. De Europese S9 draait op een Exynos-chip van Samsung terwijl in de VS een chip van Qualcomm gebruikt wordt. Of dat de verklaring is voor het schermprobleem, is echter onduidelijk. De komende tijd zullen we dit in de gaten houden en bij nieuwe ontwikkelingen komen we er uiteraard op terug. Heb jij een Galaxy S9 of S9+ gekocht en ondervind je problemen met het touchscreen? Dan lezen we je ervaringen graag in de reacties onder dit artikel.

Bron: Engadget
Via: Tweakers
Beeld: Samsung